A költészet-napi projektet az alábbi prezentáció segítségével mutatjuk be:
A zsűri kérdése: Hogyan fejleszthető, bővíthető a 3 óra tovább projektté?
A diákoknak projektfeladatként kiadható a szervezés, a feladatok összeállítása. A költészet-napi közös iskolai játéknapot a folyamat részévé lehet tenni, azzal lezárni a diákok számára a projekt-időszakot.
Projekttémák:
1.Társasjátékok alkotása költői szövegekre (pl. 9-10. évfolyam)
(az irodalmi szöveggyűjteményekben található költői szövegek felhasználása játékok készítésére)
- ismert játékok átalakítása (pl. activity, beugró, puzzle, memory, stb.), azaz a feladványok tanult vagy tanulandó versekből vett szövegrészletek legyenek
- költők által kitalált és gyakorolt játékok felkutatása és feladványokkal való aktualizálása (pl. intarzia)
- új játékok alkotása
(Mindhárom variációnál elvárt tevékenység: a szabályok megfogalmazása, a játékok kellékeinek, eszközeinek legyártása.)
2. A játékok lebonyolítása, megszervezése (11.évfolyam)
(logisztikai terv készítése)
- térszervezés (az iskola tereinek kihasználása a játék napján)
- dekoráció: az iskola feldíszítése a témának megfelelően
- a játékos csoportok mozgatása a játéklehetőségek maximális kihasználtsága érdekében
3. Versírási verseny megtervezése és lebonyolítása (11.évfolyam)
- versforma kiválasztása és bemutatása
- a feladat megírása, értelmezése
- a verseny megszervezése (terv alapján), a zsűri kiválasztása, a megszületett produktumok nyilvánosságra hozása, a közönség bevonása az értékelésbe, a jutalmazás megszervezése
A projekt folyamata:
a projekttémák meghirdetése
a csoportok megszervezése
a munkafolyamat figyelemmel kísérése
a diákok produktumának költészetnapi nyilvánossá tétele, a játéknap
a produktumok értékelése a diákok részéről
a projekt értékelése a tanárok részéről mérések alapján
Ez a PIL Fórumra készített adatlap:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése