A költészet napja 2011

A költészet-napi projektet az alábbi prezentáció segítségével mutatjuk be:



A zsűri kérdése: Hogyan fejleszthető, bővíthető a 3 óra tovább projektté?

A diákoknak projektfeladatként kiadható a szervezés, a feladatok összeállítása. A költészet-napi közös iskolai játéknapot a folyamat részévé lehet tenni, azzal lezárni a diákok számára a projekt-időszakot.

Projekttémák:

1.Társasjátékok alkotása költői szövegekre (pl. 9-10. évfolyam)

(az irodalmi szöveggyűjteményekben található költői szövegek felhasználása játékok készítésére)

- ismert játékok átalakítása (pl. activity, beugró, puzzle, memory, stb.), azaz a feladványok tanult vagy tanulandó versekből vett szövegrészletek legyenek

- költők által kitalált és gyakorolt játékok felkutatása és feladványokkal való aktualizálása (pl. intarzia)

- új játékok alkotása

(Mindhárom variációnál elvárt tevékenység: a szabályok megfogalmazása, a játékok kellékeinek, eszközeinek legyártása.)

2. A játékok lebonyolítása, megszervezése (11.évfolyam)

(logisztikai terv készítése)

- térszervezés (az iskola tereinek kihasználása a játék napján)

- dekoráció: az iskola feldíszítése a témának megfelelően

- a játékos csoportok mozgatása a játéklehetőségek maximális kihasználtsága érdekében

3. Versírási verseny megtervezése és lebonyolítása (11.évfolyam)

- versforma kiválasztása és bemutatása

- a feladat megírása, értelmezése

- a verseny megszervezése (terv alapján), a zsűri kiválasztása, a megszületett produktumok nyilvánosságra hozása, a közönség bevonása az értékelésbe, a jutalmazás megszervezése


A projekt folyamata:
a projekttémák meghirdetése
a csoportok megszervezése
a munkafolyamat figyelemmel kísérése
a diákok produktumának költészetnapi nyilvánossá tétele, a játéknap
a produktumok értékelése a diákok részéről
a projekt értékelése a tanárok részéről mérések alapján



Ez a PIL Fórumra készített adatlap:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése